2 października 2013

[#17] Podsumowanie 9/2013

źródło: We Heart It
I już mamy październik. Matko, jak ten czas szybko płynie. „Wczoraj” się broniłam, był czerwiec i perspektywa trzech miesięcy wakacji… A dzisiaj już mamy drugi dzień października, astronomiczną jesień, początek roku akademickiego i nadchodzi wielkimi krokami wielka okazja, o którą Was pytałam w poprzednim podsumowaniu. Pytałam się Was co to za okazja i czego możecie się z jej powodu spodziewać. Ku mojemu zaskoczeniu (i to mało pozytywnym) odpowiedziała na nie tylko jedna osoba. I żeby jej wynagrodzić „trud” postanowiłam zaprojektować jej nowy wygląd bloga. Jeśli jesteście ciekawi jak teraz jej strona wygląda, to odsyłam Was do TEGO linku.

14 października mój blog będzie obchodzić już drugie urodziny! Nie mogę uwierzyć w to wszystko, co się do tej pory wydarzyło! Nie tylko moja strona ewoluowała, ale zupełnie zmieniła moje postrzeganie świata. I do tego nawiązywanie współprac recenzenckich. Dzisiaj mogę oficjalnie Wam się pochwalić, że nawiązałam takową działalność z wydawnictwem Świat Książki (ŚK) i chyba to okazało się moim największym nie tyle co zaskoczeniem (bądź, co bądź jest to wydawnictwo z wyższej półki), ale szokiem. Pisałam do innych oficyn w tej sprawie, czasami nawet mniej znanych i będących na rynku książki bardzo krótko (Świat Książki istnieje od 1994) i wątpiłam, że uda mi się z nimi nawiązać kontakt. Ale ku mojemu zaskoczeniu udało się! Jestem przeszczęśliwa i nie mogę się doczekać perełek z tego wydawnictwa. A tym bardziej, że (dla bardziej zainteresowanych), ostatnie pół roku było dla tej firmy dosyć trudne. Nie było wiadome, czy ŚK będzie dalej istnieć. A to za sprawą wycofania się koncernu wydawniczo-handlowego Weltbild z Polski (z którą ŚK był związany od 2010 roku). I od początku 2013 roku szukano chętnych, kto uratuje tą oficynę. Wybawcą okazał się Bukowy Las. (źródło: moja praca licencjacka ;))

A poza tym, co u mnie? Po staremu ;) We wrześniu znów byłam przez jakiś czas niedostępna (wyjechałam na działkę) i czytałam. Bo do zbierania grzybów się nie nadaję. :P Dodatkowo nazbierało się zaległych recenzji i te, które miały się pojawić we wrześniu, ukażą się w tym miesiącu i to niestety „hurtowo”. Ale oprócz natłoku opinii możecie się spodziewać konkursu, w którym wyłonię dwóch laureatów (w końcu to drugie urodziny bloga). O nagrodach oraz o pozostałych informacjach, wiążących się z konkursem, dowiecie się 14 października. ;) Czekajcie cierpliwie!

A teraz może w końcu przejdę do podsumowania czytelniczego września:

♦ Przeczytałam 10 książek:
     1. SÜSKIND P.: Pachnidło. Historia pewnego mordercy
     2. SHAFFER M.A., BARROWS A.: Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek
     3. ŁASKA A.: Magiczna tajemnica
     4. BARRY B.: Wróżby z koronek
     5. ZAFÓN C.R.: Książę Mgły
     6. MONKIEWICZ-ŚWIĘCICKA K.: Taniec z przeszłością
     7. JAMES E.L.: Nowe oblicze Greya
     8. BABIŃSKA H.: Pod skrzydłem anioła
     9. OLEARCZYK P.: Autokar do nieba
     10.  KAPTUR M.: Sprzedawca papieru

♦ Książka miesiąca: Książę Mgły Carlosa Ruiza Zafóna i Taniec z przeszłością
 Karoliny Monkiewicz-Święcickiej. Mimo dość surowej oceny pierwszej pozycji (którą możecie znaleźć TUTAJ) równie miło wspominam jak Taniec z przeszłością.

♦ Klapa miesiąca: Magiczna tajemnica Agnieszki Łaski. Totalny niewypał

♦ Przeczytane strony: 2 615, co daje dziennie 87 stron. No, we wrześniu poszalałam.

♦ Nabytki: 14
     1. ŁASKA A.: Magiczna tajemnica (od wyd. Novae Res)
     2. BABIŃSKA H.: Pod skrzydłem anioła (j/w)
     3. OLEARCZYK P.: Autokar do nieba (j/w)
     4. KAPTUR M.: Sprzedawca papieru (j/w)
     5. FRANKOWSKA A.: Sny (j/w)
     6. KOSTRZEWA M.: Miasto obłąkanych (j/w)
     7. KOWALSKI T.: Rozmowy na trzech grabarzy i jedną śmierć (j/w)
     8. MONKIEWICZ-ŚWIĘCICKA K.: Taniec z przeszłością (od wyd. Świat Książki)
     9. ANGELINI J.: Bunt bogini
     10. KIERNAN D.: Dziewczyny atomowe
     11. HAAS E.: Sekrety notatnika (wymiana LC)
     12. RAYBURN T.: Mroczna toń (od Grupy Wyd. Publicat)
     13. LOKATO V.: Matylda Savitch (j/w)
     14. NIŽÁNSKY J.: Pani na Czachticach (j/w)


♦ Wyzwania:
     1. Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 90,7 cm + 16,7 cm = 107,4 cm
     2. 52 książki: 50 + 10 = 60 (wyzwanie zaliczone! :)
     3. Z półki: 4 + 4 = 8 (we wrześniu poszalałam z czytaniem książek z tego wyzwania ;)

I to chyba było by na tyle. Trochę wstyd mi, ponieważ wrześniowy stosik nabytków przedstawia w większości egzemplarze recenzenckie. Ale tak wyszło...

Plany blokowe? Najpierw zaległe trzy recenzje za wrzesień: Pod skrzydłem anioła, Autokar do nieba i Sprzedawca papieru, a następnie konkurs ;).

Do napisania wkrótce! ;)

7 komentarzy:

  1. Za zaprojektowanie wyglądu bloga jeszcze raz bardzo dziękuję! Piękny jest. :*
    Czekam na konkurs, gratuluję nawiązania współpracy. :-)
    Zazdroszczę wyniku czytelniczego, mojego lepiej nawet nie podliczać, ach, co ten wrzesień ze mną zrobił. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam kiepskie letnie miesiące (maj-sierpień) We wrześniu trochę poszalałam. :)

      Proszę i bardzo się cieszę, że Ci się podoba ;)

      Usuń
  2. Gratuluje z okazji zbliżających się urodzin i wyników wrześniowych:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozmowy na trzech grabarzy i jedną śmierć tez bede recenzowac, jestem ciekawa tej ksiazki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne wyniki! Gratuluję współpracy, Świat książki to zdecydowanie wydawnictwo z górnej półki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To naprawdę dobry wyniki! :) Ja we wrześniu nie przeczytałam zbyt wielu pozycji... Z twoich nabytków podobają mi się "Sny" i "Dziewczyny atomowe" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę tylu przeczytanych książek:) Ja ostatnio nie mam na to czasu, ale mam nadzieję, że niedługo się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń

Każde słowo się liczy. Dziękuję :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...