30 marca 2017

Clare Cassandra - "Miasto szkła"

źródło: Gandalf
Cassandra Clare
Miasto szkła
(City of Glass. The Mortal Instruments)

tł. Anna Reszka

MAG 2013
s. 528
978-83-7480-378-6
Cena: 39,00 zł

Wyzwania:
+ Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (+ 3,7 cm)
+ 52 książki

Ocena: 9/10

~*~

Pośród chaosu wojny Nocni Łowcy muszą zdecydować się na walkę u boku wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych… albo przeciwko nim. Tymczasem Jace i Clary też muszą podjąć ważne decyzje. Czy mogą pozwolić sobie na zakazaną miłość?

~*~

Miasto szkła to trzecia część niezwykłej serii o Nocnych Łowcach autorstwa Cassandry Clare. Tym razem z Clary, główną bohaterką Darów Anioła, i jej przyjaciółmi przenosimy się do tytułowego, niezwykłego miasta szkła, czyli do Idrisu, który jest nie tylko najważniejszym miejscem dla Nefilim, ale także znajduje się tam siedziba Clave – w skrócie organizacja zajmująca się najważniejszymi sprawami dla Nocnych Łowców. To właśnie tam, pośród szklanych wież oraz błyszczących dachów rozegra się ostateczna rozgrywka między Valentinem a Clave. Poza tym na światło dziennie wyjdzie wiele ukrywanych sekretów i kłamstw, które zmienią życie wielu Nefilim, w tym przede wszystkim Clary.

Matko Bosko, ile się działo w tej części! Po przeciętnym Mieście kości (moja recenzja), trochę lepszym Mieście popiołów (moja recenzja), Miasto szkła to istna bomba emocjonalna! To totalne objawienie! I nawet główna bohaterka przestała być aż tak wkurzająca jak w dwóch pierwszych częściach Darów Anioła. Oprócz postaci, które znajmy z poprzednich tomów, pojawiają się nowe, które wprowadzają w fabułę trochę świeżości oraz trochę namieszają w życiu Nocnych Łowców. Jak zwykle czuję niedostatek z powodu Magnusa (czy wspominałam już, że go uwielbiam? ;)), który nieprzerwanie od początku serii jest najbarwniejszą, najzabawniejszą, najoryginalniejszą postacią z Darów Anioła. W tej części autorka trochę pojechała po całości, nieźle swoich bohaterów sponiewierała, przy okazji „poniewierając” także uczucia czytelnika. Momentami czułam się jak na kolejce górskiej: często popadałam w złość, osłupienie, rozczulenie, śmiałam się głośno do monitora jak jakiś pomyleniec oraz uśmiechałam się od ucha do ucha. O tak, Miasto szkła to było coś! Słyszałam, że początkowo Dary Anioła miały być trylogią i szczerze powiedziawszy nie byłoby źle, gdyby tak zakończyła się ta historia. Jednak po tej części czuję pewien niedosyt, ale to nie dlatego, że chciałabym się dowiedzieć, co było dalej, lecz dlatego, że niektórych rzeczy Clare do końca nie wyjaśniła. Dlatego cieszę się, że jednak seria o Nocnych Łowcach nie kończy się na Mieście szkła. Jestem szalenie ciekawa z czym jeszcze będzie musiała się zmierzyć Clary w kolejnych tomach Darów. Mam nadzieję, że wkrótce się o tym przekonam (poza tym mam nadzieję, że w trakcie lektury Miasta upadłych aniołów nie zejdę na zawał…). Co tu więcej pisać, polecam!

~*~

[…] gdy ludzie mówią ci o sobie coś mało przyjemnego, to zazwyczaj się to sprawdza. [1]

Miłość czyni z nas kłamców. [2]

Wszystko się kiedyś kończy. [3]

~*~

W serii Dary Anioła ukazały się:
Miasto kości // Miasto popiołów // Miasto szkła // Miasto upadłych aniołów // Miasto zagubionych dusz // Miasto niebiańskiego ognia

___
[1] Cassandra Clare, Miasto szkła, Warszawa 2013, s. 90 (ebook)
[2] Tamże, s. 96.
[3] Tamże, s. 134.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każde słowo się liczy. Dziękuję :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...