20 lutego 2013

FITZPARTICK Becca - Cisza

Becca Fitzpatrick
Cisza
(Silence)

tł. Paweł Łopatka

Otwarte 2011
s. 396
978-83-7515-191-6
cena: 32,90 zł

Wzywania:
+ Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (2,6 cm)
+ 52 książki

ocena: 10/10


~*~

Tylko miłość daje moc, by zawrócić ścieżki przeznaczenia.

Nareszcie koniec burz między Patchem a Norą. Zakochani przeszli dramatyczne próby wzajemnego zaufania i lojalności, uporali się z sekretami z przeszłości i połączyli dwa światy pozornie nie do pogodzenia. Wszystko to w imię miłości przekraczającej granice między niebem a ziemią.


Ale zło nie śpi. Nora i Patch będą musieli podjąć desperacką walkę, w której stawką jest ich uczucie.

~*~

Nora Grey z pozoru jest zwyczajną nastolatką. Ma oddaną przyjaciółkę, kochającą matkę oraz wiele tajemnic…

Cisza to trzecia część przygód siedemnastoletniej Nory (potomkini rodu Nefilów) oraz upadłego anioła Patcha. W tym tomie dziewczyna budzi się na cmentarzu samotna, obolała i zdezorientowana. Wkrótce okazuje się, że Nora zaginęła na trzy miesiące oraz… że nie pamięta niczego z okresu pięciu miesięcy wstecz. By rozwiać tajemnice i mroki umysłu musi zaufać swojej intuicji, która nigdy jej nie zawodziła. Może powrót do normalnego życia byłby łatwiejszy, gdyby osoby będące w otoczeniu bohaterki nie ukrywały prawdy.

W tym samym czasie siły ciemności i zła przygotowują się do kontrataku….

Becca Fitzpatrick wykreowała naprawdę fantastyczne i ciekawe postaci. Nora – odważna, uparta, oddana przyjaciółka. Patch – niebezpieczny, tajemniczy, pociągający, czuły i wrażliwy w stosunku do Nory. Scott – oddany przyjaciel, na swój sposób odważny i pociągający. Marcie – materialistka, uparta, bezpośrednia i ślepa na to, co się wokół niej dzieje…. Naprawdę bogactwo obsady (jeśli mogę się tak wyrazić).

Cisza jest powieścią przede wszystkim oryginalną. Pośród wielu książek o tematyce paranormalnej, wśród wampirów, wilkołaków, czarowników, zmiennokształtnych, książka dotycząca upadłych aniołów, nefilów, archaniołów naprawdę wyróżnia się z tłumu. Trudno mi w tym momencie przytoczyć pozycję o podobnej tematyce. (W trakcie pisania tego zdania, tylko jedna – dobra dwie – przyszły mi na myśl Anioł Dorothei de Spirito i Angelologia – Daniele Trussoni.)

Co do fabuły. Od samego początku wciągająca Jest fragmentami tajemnicza. Wartka  akcja oraz posiadająca wiele zawiłych wątków, które nie są aż tak poplątane, na jakie wyglądają. Język powieści bardzo prosty, lekki, przejrzysty oraz przyjemny. Nie sprawia wrażenia ciężkiego i „pisanego na siłę”. Książkę bardzo szybko się czyta i na długo zapada w pamięć.

Przede wszystkim powieść ta porusza wątek walki dobra ze złem, miłosny i relacji międzyludzkich. Mogę nawet pokusić się o stwierdzenie, iż autorka wykreowała bardzo wyraźnie psychologię zachowań. Patch dla swojej miłości był w stanie wyrzec się skrzydeł. Z kolei Hank – ojciec biologiczny Nory –  poświęciłby własną córkę, by osiągnąć swój cel. Z pozoru oba zachowania są bardzo różne, bo jeden chce ratować, a drugi niszczyć, lecz łączy je poświęcenie. W obu przypadkach wyraźnie widać, że oboje są w stanie wiele poświęcić dla własnych idei i priorytetów.

W porównaniu do dwóch poprzednich części, Cisza utrzymuje wysoki poziom, jest nawet lepsza od Szeptem i Crescendo.

Na pewno Cisza jest powieścią zaskakującą Do samego końca trudno przewidzieć, jak rozwinie się akcja i potoczą się dalsze losy bohaterów. Z pewnością sięgnę po ostatni tom.
Już nie mogę się doczekać.

~*~

W serii Szeptem ukazały się:
Szeptem // Crescendo // Cisza // Finale

12 komentarzy:

  1. Hm, jakbym nie była już po przeczytaniu wszystkich cześci i jeszcze przed trzecią, to bym się zeźliła na spoiler ;) czwarty tom chyba Cię zaskoczy... Uwielbiam Szeptem, jedna z moich najukochańszych serii. No i Patch - nic dodać, nic ująć! A autorka będzie pisała następną książkę, ale już nie o podobnej tematyce. Sądzę, że z chęcią się z tytułem zapoznam, bo uwielbiam styl pani Fitzpatrick;)
    Niezła recka ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba moja ulubiona czesc :) Chociaz jeszcze Finale nie przeczytalam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede mną jeszcze ostatnia część, ale jestem po prostu zakochana w całej serii Szeptem. Uwielbiam styl pisania tej autorki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Cisza" naprawdę udała się autorce, choć jeszcze bardziej podobał mi się tom zwieńczający serię. w moim rankingu sagi "Szeptem" tomowi trzeciemu dałabym zaszczytne drugie miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam całą serię i jakoś nie jestem zachwycona ;/

    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie :)
    http://ksiazkowy-kacik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na tą serie mam już dawno chrabke, a wyglad bloga (nowy) bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Seria "Szeptem" należy do moich ulubionych! Poczekaj aż sięgniesz po
    "Finale". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że po Crescendo byłam zachwycona i nie mogłam się doczekać Ciszy. Ale z czasem emocje opadły i teraz nie wie, czy sięgnę po ostatnie dwa tomy - chyba się starzeję ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest coś dziwnego w okładkach tych okładkach, ale bardzo mi się podobają:) Niestety nie czytałam dwóch poprzednich części, ale ta rzeczywiście zapowiada się chyba najciekawiej - podoba mi się wątek z utratą pamięci. Mam nadzieję, że czwarta część również przypadnie ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zbieranie od końca to nie najgłupszy pomysł - gdy już kupisz poprzednie tomy, będzie wymówka, żeby przeczytać całą serię jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Crescendo" było dla mnie wielkim rozczarowaniem i dlatego prawie odpuściłam sobie "Ciszę". Dzięki Tobię najprawdopodobniej zmienię jednak to postanowienie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja niestety po "Szeptem" nie czytałam kolejnych tomów, ale może warto tonadrobić

    OdpowiedzUsuń

Każde słowo się liczy. Dziękuję :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...