24 września 2018

[#02] Podsumowanie: Book Tour z „Jej wysokość P.” Joanne Macgregor

 

Witajcie kochani!

Kolejny organizowany przeze mnie Book Tour dobiegł końca! Drugą książką, jaką posłałam w świat była niezwykle mądra, przezabawna i urocza powieść Joanne Macgregor Jej wysokość P. (Wydawnictwo Kobiece 2018), która porusza wiele ważnych tematów, w tym m. in. akceptacji swojego wyglądu i różnic sprawiających, że wyróżniamy się z tłumu. Do zabawy zgłosiły się cztery cudowne dziewczyny, którym gorąco chciałabym podziękować za wzięcie udziału w zabawie, czas oraz upominki, jakie do mnie trafiły. Mam nadzieję, że historia ta zostanie z Wami na długo!


W pierwszej kolejności książka trafiła (w wyniku losowania) do Doroty z dorotbook, która o Jej wysokości P. napisała tak:

Jej wysokość P.” powinna zaleźć się w domu każdej dorastającej nastolatki. Każdy z nas ma różne kompleksy, chętnie byśmy zmienili kilka rzeczy w naszym wyglądzie. Wzrost, włosy, budowę ciała... Wyliczać można długo, ale to właśnie te cechy na pierwszy rzut oka sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi i jedyni w swoim rodzaju. Peyton bardzo dużą a może nawet za dużą poświęca swojemu wzrostowi. Ale największy sekret, który zaciekawił mnie od samego początku, znajduje się w jej domu. Jest związany z jej mamą, która od 5 lat nie wyszła z domu. Dlaczego? Przekonajcie się sami. Dziwne relacje łączące się z matką tylko pogłębiły kompleks Peyton, a tragedia z dzieciństwa sprawiła, że dziewczyna zamknęła się w sobie.


Całą recenzję Doroty znajdziecie pod tym linkiem.


Dorota po skończonej lekturze Jej wysokość P. przesłała Dominice z Czytelnia Dominiki. Dominika tak opisała swoje wrażenia odnośnie powieści Joanne Macgregor:

Dwie rzeczy które w tej książce są fajne, to styl autorki który jest naprawdę przyjemny w odbiorze oraz poruszenie tematu samoakceptacji u młodzieży. Ta druga jest co prawda z lekka przerysowana, dalej jednak twierdzę że dla ludzi stojących na schodach nastoletniości jest doskonałym wyborem. Jest mądra i skupia się na czymś więcej niż zachwyt nad nowo poznanym chłopakiem i mimo kilku wad nie uważam że zmarnowałam na nią czas. Może ja po prostu też inaczej do tego podchodzę, przez lata nauczyłam się że sami jesteśmy dla siebie najsurowszymi krytykami i tak naprawdę bardzo rzadko kogoś obchodzi nasz wygląd, a jak już tak się dzieje- to dlaczego ma to mieć na nas wpływ?



Co przeszkadzało Dominice w Jej wysokości P.? Zainteresowanych odsyłam tutaj. A tutaj jest na Instagramie.

Następnie Jej wysokość P. powędrowała do Kocia Matka Czyta. Tak pisze ona o powieści Joanne Macgregor:

Autorka zwróciła uwagę w swojej książce na problem jakim jest odmienność. Każdy radzi sobie z tym na swój sposób, nie zawsze w dobry sposób. Peyton jest naprawdę mega sympatyczną i inteligentną dziewczyną, którą polubiłam od pierwszych stron książki. To bardzo wartościowa dziewczyna, która jest trochę zagubiona, jednak ma w sobie ogromną siłę. Dzięki zakładowi uświadomi sobie wiele spraw, odnajdzie życiową drogę, a może nawet i miłość. Koniecznie musicie sięgnąć po "Jej wysokość P." aby się przekonać :)


Całą jej opinię możecie znaleźć tutaj, a tu odsyłam Was na jej Instagram.


Jako ostatnia książkę przeczytała Wampirzekły z bloga Nietoperz Czyta i Ogląda:

Szczerze mówiąc myślałam, że będzie to kolejna lekka powieść dla młodzieży, ktora nie zrobi na mnie szczególnego wrażenia. Jakże sie myliłam.... I to wcale nie sama Peyton i jej losy mnie poruszyły, a to, co udało się autorce wpleść w tekst, tak bardzo naturalnie i zwyczajnie. Pokazanie, że świat nie jest jedynie heteronormatywny, reakcje na molestowanie seksualne w szkole, nazywając rzeczy po imieniu, zwrócenie uwagi na podwójne standardy ze względu na płeć, łamanie stereotypów płciowych, trudności ze zrobieniem coming outu, była mowa nawet o związkach zawodowych i strajku robotniczym. A wszystko to w rozmowach osiemnastolatek i osiemnastolatków, jako ich zwykły element codzienności.


Tutaj znajdziecie jej całą opinię.


A moją opinię na temat Jej wysokości P. znajdziecie tutaj.


Jeszcze raz bardzo dziękuję za poświęcony czas i mam nadzieję, że w przyszłości również zechcecie wziąć udział w organizowanej przeze mnie, tego typu zabawie. To byłoby na tyle, do napisania wkrótce!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każde słowo się liczy. Dziękuję :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...