14 stycznia 2013

BELITZ Bettina - "Pożeracz snów"

źródło: Znak
Bettina Belitz
Pożeracz snów
(Splitterherz)

tł. Alicja Rosenau

Znak emoticon, 2011
s. 507
978-83-240-1534-4
cena: 35,90 zł 

Wyzwania:
+ Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (+ 3 cm)
+ 52 książki
+ Z półki

ocena: 8/10

~*~


Piękno naznaczone złem.

Miłość na granicy jawy i snu.

Ona – wrażliwa, samotna, nie chce się pogodzić z przeprowadzką na wieś w lasach Westerwaldu.

On – niesamowicie przystojny, intrygujący i groźny. Ellie wyczuwa, że tkwi w nim głęboka tajemnica, ale choć się boi - za wszelką cenę chce się z nim spotykać.

To on - Colin Blackburn - ratuje ją w czasie burzy i od tej chwili Ellie nawiedzają niesamowite sny, groźne i jednocześnie fascynujące. Sny, które prowadzą ją na granicę dwóch światów…

Dzieli ich wszystko. Łączy tylko tajemnica.

~*~

Wiele osób zalicza romanse paranormalne do tzw. Literatury niższych lotów. Większość z nich sądzi, iż nie wnoszą w nasze życie niczego wartościowego, tylko są wypełniaczami czasu, o którym szybko się zapomina. Ale tak naprawdę, to wszystko zależy od kilku aspektów, przede wszystkim od indywidualnego podejścia czytelnika do książki oraz moim zdaniem najważniejszym od treści zamkniętej na kartkach książki.  Ja miałam możliwość czytać wiele tego typu powieści. Jedne były bardziej i mniej udane. Z tego też względu podzieliłam je na dwie grupy: RP z wkładką i RP bez wkładki. Czemu akurat tak? Bo te pierwsze, oprócz głównego przesłania (jakim jest zaspokojenie emocjonalne czytelnika) mają w sobie jeszcze inne ukryte znaczenie. Te drugie natomiast skupiają się tylko na rozrywce.  Moim zdaniem, autorka recenzowanej książki o włos uniknęła RP bez wkładki.

„Pożeracz snów” opowiada historię siedemnastoletniej, niepokornej i zbuntowanej Ellie. Z pozoru żyje jak zwykła nastolatka, której egzystencja zaprzątnięta jest codziennymi problemami. Całe jej życie przewraca się do góry nogami, gdy w trakcie szalejącej burzy zjawia się cień mężczyzny na koniu…

Oprócz głównego wątku (miłosnego), występują również inne, głęboko ukryte w cieniu, np. pokonywanie własnych słabości, akceptacja wśród rówieśników, komplikacje na tle rodzic-dziecko… Wszystko to sprawia, że powieść nabiera takiego większego wymiaru. Dodatkowo klimatu nadają całej historii dosłownie magiczne opisy przyrody (w którym notabene nie ma NICZEGO magicznego, żadnych wróżek, świecących drzew etc.).

Powiedzmy szczerze. Większość z nas (jeśli nie wszyscy) zetknęli się choć raz z tym gatunkiem literackim. I prawdę powiedziawszy każdy z nas (albo raczej każda z nas) chciałaby spotkać taką osobę, która pokocha nas tak szczerze jak bohater literacki, lub przeżyć taką przygodę, jaką spotkała główna bohaterka. Czasami sobie nie zdajemy z tego sprawy, ale często sami jesteśmy bohaterami takich przygód.

Co dzisiaj, wczoraj, tydzień, miesiąc, rok, lata temu, śniło Ci się i pamiętasz ten sen do tej pory, a przypominając go sobie uśmiechasz się?

Książka warta przeczytania, choć dla mnie zabrakło snów, które przepowiadałyby przyszłość.

9 komentarzy:

  1. Ciekawy tytuł książki i po twojej recenzji ów książka wydaje się warta przeczytania.
    Ps.
    Niektórzy ludzie są dziwni, tępiac czyjeś zdamie na dany temat myślą, że ich teorie są najlepsze, jednak bardzo często się mylą.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę bardzo chciałam przeczytać ;) ale zapoznałam się z różnymi recenzjami i nie do końca jestem przekonana.

    Nie lubię takich zachowań, jakie przedstawiłaś na początku swojej wypowiedzi. To zwykłe prostactwo.

    Pozdrawiam i życzę dużo czasu do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tę książkę szalenie kocham, wszystko mi się w niej podobało, dlatego ubolewam, że nie doczekamy się kontynuacji :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kontynuacja Pożeracza Snów została wydana po niemiecku - to jest trylogia, niestety Znak nie wyda w Polsce kolejnych części, nad czym strasznie ubolewam, bo nie znam niemieckiego, żeby sobie w oryginale dziabnąć :/

      Usuń
  4. Hej! Chciałam Cię poinformować, że zostałaś wybrana do nagrody "Versatile Blogger" :) [http://zanim-zajdzie-slonce.blogspot.com/2013/01/versatile-blogger-wyroznienie.html]

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie patrz na tych, którzy nagle naskoczyli na osoby, które zgłosiły się do recenzowania romansów paranormalnych. Ja uważam, że każdy powinien czytać to, co lubi, nie zwracając uwagi na to, co mówią inni. Owszem, czasami przynosi to korzyści, np. dzięki temu możemy poznać literaturę, której nigdy wcześniej nie znaliśmy lub nie przepadaliśmy za nią, i... zakochać się w jakimś gatunku literackim. Jednak wywyższanie się i mieszanie z błotem tych, którzy czytają coś innego niż my, jest dla mnie komiczne.
    "Pożeracza snów" nie czytałam i sama nie wiem czy sięgnę po tę powieść, aczkolwiek jeśli będę miała okazję ku temu, to możliwe, że skuszę się. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Romansów paranormalnych przeczytałam kilka i tak jak w każdym innym gatunku literackich, tak i tutaj zdarzają się książki lepsze i gorsze. Rób to co kochasz i nie przejmuj się opiniami innych :) nie warto ;)

    "Pożeracza słów" jeszcze nie czytałam ale mam nadzieję, że kiedyś mi się to uda

    OdpowiedzUsuń
  7. miałam ochotę, jednak naczytałam się zbyt wielu negatywnych recenzji. obecnie mam zamiar książkę przeczytać, ale to kiedyś, kiedyś..

    pozdrawiam; zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Każde słowo się liczy. Dziękuję :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...